site stats

AFVALLEN TIPS

Snel Afvallen Met Bewezen Methodes

Krachttraining: trainen met weerstand

Krachttraining is niet alleen goed voor het uitbreiden van de spiermassa maar het is ook goed voor afvallen. Door krachttraining te doen neemt de spiermassa toe. Dit versnelt het metabolisme. Spiermassa verbruikt drie keer zoveel calorieën als vet.

Voor afvallen wordt een combinatie van cardio- en krachttraining aanbevolen in samenwerking met een aangepast dieet. Er wordt bij krachttraining gebruik gemaakt van weerstand. De spieren moeten zich samenspannen waardoor een spiercontractie plaatsvindt om de weerstand te verplaatsen.

Alle krachttraining oefeningen maken gebruik van weerstand. De weerstand kan op verschillende manieren gebruikt worden. Zo kunnen losse gewichten en medicijnballen gebruikt worden maar ook machines. Het kunnen tevens krachttraining oefeningen zijn waarbij het eigen lichaam wordt gebruikt als weerstand. Er wordt dan gebruik gemaakt van de zwaartekracht. Geen tijd om naar de fitness studio te gaan? Maak dan gebruik een body tube. Met een body tube kun je perfect thuis trainen en dus ook zelf je tijd indelen.

Voordelen van krachttraining

Krachttraining heeft veel voordelen voor het menselijk lichaam. Het aankomen in spiermassa en een sterker lichaam is een reden waarom veel mensen ermee beginnen. De bloedsomloop wordt er ook door verbeterd en de botten worden er sterker door. Hiernaast wordt de vetmassa minder doordat er calorieën verbrand worden. Het risico op osteoporose wordt ook minder door krachttraining. Het risico op aandoeningen zoals suikerziekte en hart- en vaatziekten wordt ook verminderd als gevolg van krachttraining. Dit zijn maar een paar voorbeelden. Er zijn nog veel meer voordelen.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Sets en herhalingen

Krachttraining wordt gedaan met sets; een serie herhalingen. Het hangt af van wat je doelen zijn hoeveel herhalingen per set gedaan worden. Voor kracht wordt er meestal minder dan 5 herhalingen gedaan en voor spieropbouw meer dan 8. Tussen de sets is er een periode van rust zodat de spieren zich kunnen herstellen. Tussen de sets wordt over het algemeen 1 tot 3 minuten pauze genomen afhankelijk van het gewicht. Deze rustpauze zorgt ervoor dat het lichaam en de spieren zich kunnen herstellen. Op deze pagina vind je meer informatie over de juiste hoeveelheid herhalingen, sets en rusttijd al naargelang je trainingsdoel.

Warm-up voor krachttraining

Een warm-up is nodig om verschillende redenen. Het risico op blessures wordt bijvoorbeeld heel wat minder door voor het trainen een warm-up te doen die geschikt is. De warm-up begint met 5 minuten cardio training om het lichaam op te warmen. De eerste reeks herhalingen is een belangrijk onderdeel van het opwarmen. Hier wordt een gewicht gehanteerd waarmee gemakkelijk veel repetities gedaan kunnen worden. Bij de daaropvolgende sets wordt het gewicht vervolgens in stappen verhoogd.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Afslank Receptenbijbel (aanrader!)
Verbrand snel overtollig buikvet zonder honger te lijden of te jojoën met simpel te maken afslank recepten.

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen