site stats

AFVALLEN TIPS

Snel Afvallen Met Bewezen Methodes

Alles wat je moet weten over het koolhydraatarm dieet

Er is niets zo polariserend binnen de dieetindustrie als koolhydraten. Sommige dieten willen dat je meer koolhydraten eet en minder vetten, waar anderen juist koolhydraten vervangen voor meer eiwitten en vetten. Een koolhydraatarm dieet dus. Om voor eens en altijd af te rekenen met dit mysterie zullen wij in dit artikel duidelijkheid creëren over koolhydraten en hoe je deze kan gebruiken (of eigenlijk niet gebruiken) om af te vallen. Want eigenlijk is het concept heel simpel.

Hoe val je gezond af?

Elk lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid eten per dag nodig. Dit wordt uitgedrukt in calorieën (of kcal). Hoeveel dit is verschilt per persoon, en is los-vast gebaseerd op lengte, leeftijd, gewicht , verbranding en dagelijkse beweging.

Zo kan het zijn dat een gezonde vrouw (we noemen haar Stefanie) van 170 cm, 40 jaar, 60 kilo per dag ongeveer 1800 calorieën verbruikt met weinig beweging. Hoe gezond wij zijn hangt af van de manier waarop we deze calorieën binnen krijgen. Er zijn hoofdgroepen die bestaan uit 1 tot 2 subgroepen:

  • Vetten: deze bestaan uit verzadigde en onverzadigde vetten
  • Koolhydraten: Dit zijn belangrijke verbrandingsstoffen voor het lichaam. Hier vallen o.a. suikers en vezels
  • Eiwitten: Deze zorgen voor de opbouw van o.a. spieren.

Elk van deze stoffen zijn belangrijk voor jouw lichaam en hebben een speciale functie.

Om te weten hoe we gezond af kunnen vallen nemen we weer een kijkje naar ons voorbeeld Stefanie. Stefanie heeft dus dagelijks 1800 calorieën nodig om hetzelfde gewicht te houden. Eet ze meer dan dit, dan zal ze gewicht aankomen. Eet ze minder dan 1800 calorieën per dag, dan zal ze afvallen.

Hoe gezond en hoe blijvend het resultaat is, hangt af van de dingen die ze dagelijks eet. Als Stefanie elke dag maar 1 ding eet en dat ding is een Big Mac van 900 calorieën en voor de rest helemaal niks. In dat geval zal Stefanie wel afvallen, maar het resultaat is niet gezond.

Om gezond af te vallen moet je de juiste stoffen binnen krijgen maar minder eten dan je daadwerkelijk nodig hebt. Op die manier val je af op een gezonde manier. Dit is waar een koolhydraatarm dieet bij komt kijken.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Wat is een koolhydraatarm dieet?

Misschien heb je het wel eens gemerkt, maar al ons eten is tegenwoordig erg zoet. Dit komt omdat de voedselindustrie bijna al ons eten modificeert zodat het ‘lekkerder’ smaakt. Suikers zijn zoals we eerder hebben uitgelegd een grote bron van koolhydraten. Neem maar eens een kijkje op de achterkant van een Danoontje. Dit zit vol met slechte suikers waardoor de calorieën in dit toetje gigantisch zijn t.o.v. de hoeveelheid. Dit patroon komt in letterlijk al ons bewerkte voedsel voor, van de koekjes die we bij de thee nemen tot de ingevroren blauwe bessen die de AH bestempelt als gezond. Wij krijgen dan ook als Nederlanders veel te veel slechte koolhydraten binnen.

Een koolhydraatarm dieet gaat dit tegen. Met een koolhydraatarm dieet eet je alleen nog de essentiële koolhydraten, en niks extra’s. Hierdoor ga je niet alleen veel gezonder leven, je valt ook nog eens heel snel heel veel kilo’s af! Het koolhydraatarm dieet wordt door veel experts gezien als de snelste, gezondste en beste manier om gewicht te verliezen.

Maak jij onnodige fouten die het afvallen vertragen?

Doe deze test en ontdek je “Afslank IQ”.

Wat doet een koolhydraatarm dieet?

Een koolhydraatarm dieet beperkt zoals de naam doet vermoeden de hoeveelheid koolhydraten die je op een dag eet. Vaak komt dit neer op het eten van veel minder producten met overbodige suikers, en minder zware gerechten zoals pastas.

Belangrijk om te melden is dat koolhydraten (en specifiek in dit geval suikers) niet slecht zijn. Dit zijn namelijk de brandstoffen die ons lichaam nodig hebben om de dag door te komen. Zonder genoeg koolhydraten worden mensen suf, slap en futloos. Het grote probleem is echter dat we veel te veel koolhydraten per dag binnenkrijgen. Ieder gemiddelde mens kan per dag tot wel de helft van zijn koolhydraten missen.

Koolhydraatrijk eten heeft alleen zin voor mensen die ook heel veel moeten verbranden. Neem als voorbeeld een professionele wielrenner in de Tour de France. Omdat deze wielrenners elke honderden kilometers fietsen moeten ze borden met pasta wegwerken om genoeg brandstoffen te hebben. Wij normale mensen hebben dit verbruik echt niet nodig en zijn dan ook gebaat bij een koolhydraatarm dieet. Zeker als we af willen vallen.

Een aantal soorten koolhydraatarm dieet

Koolhydraatarme diëten komen in verschillende vormen en maten. Het grote verschil zit hem meestal in de hoeveelheid koolhydraten die in het dieet zelf zitten. Het ligt aan jouw startende gewicht, richtgewicht en dagelijkse activiteiten welk dieet het beste voor jou past. Wij hebben 3 voorbeelden op een rijtje gezet.

Licht koolhydraatarm dieet

Je bent een actief mens dat dagelijks veel fysieke inspanning levert. Je bent wat te zwaar omdat jouw huidige eetpatroon niet erg gezond is. Je wilt een aantal kilo’s kwijt maar richt je vooral op een gezondere levensstijl.

In dit geval kan je het beste een licht koolhydraatarm dieet volgen. Hierbij sluit je alle ongezonde suikers uit je leven zoals koeken en snoep. Je eet meer groenten en past op dat je niet te veel pasta’s of zilvervliesrijst eet. De totale hoeveelheid calorieën die je op een dag eet liggen ongeveer 100 calorieën onder je dagelijks verbruik.

Gemiddeld koolhydraatarm dieet

Je bent te zwaar en krijgt overdag niet veel beweging. Misschien ga je op de fiets boodschappen doen maar je rent zeker geen 5 kilometer elke dag. Je wil goed wat kilo’s kwijtraken en gezonder gaan leven.

Hier kan je het effect van een koolhydraatarm dieet echt zien. Je kan binnen enkele weken veel kilo’s afvallen. Je eet geen ongezonde suikers zoals koeken, snoep of toetjes. Daarnaast eet je geen pasta of zilvervliesrijst en neemt alleen hele kleine porties aardappelen. Als je al aardappels eet, kies dan voor zoete aardappels. Vul je honger aan met salades, groenten en fruit maar gebruik geen dressing. Richt er op om 200-250 calorieen onder

Intensief koolhydraatarm dieet

Je bent te zwaar en krijgt heel weinig beweging. ’s avonds zit je vaak op de bank en je werkt achter het bureau. Je wilt snel verandering zien en daar wil je echt voor werken. Het gaat zwaar zijn maar na 14 dagen zul je direct resultaat zien. Doe je dit goed dan kan je sommige weken tot wel 5 kilo afvallen, afhankelijk van hoeveel je eet.

Je eet bijna geen koolhydraten meer. Natuurlijk eet je geen zoetigheden meer maar je slaat het brood ook over. Je ontbijt en lunch bestaan uit kwark met wat fruit, maar niet te veel. Avondeten is gebaseerd op groentes. Veel huisgemaakte salades zonder dressing. Geen aardappelen, rijst of pasta. Krijg je trek, drink dan wat water. Of maak een gezonde smoothie met amandelmelk, spinazie en een halve appel.

In dit intensieve dieet is het normaal om 300 calorieën of meer onder je dagelijkse hoeveelheid te zitten. Je kan hier wat sloom van worden maar het resultaat is enorm.

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Afslank Receptenbijbel (aanrader!)
Verbrand snel overtollig buikvet zonder honger te lijden of te jojoën met simpel te maken afslank recepten.

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen
https://afvallentips.nl