site stats

AFVALLEN TIPS

Snel Afvallen Met Bewezen Methodes

6 tips om fit te zijn voor de zomer

Spring is in the air! Het is nu niet alleen tijd om je laarzen en zware winterjas in de kast te stoppen, maar het is ook tijd om af te rekenen met de slechte voedingsgewoonten die je in de wintermaanden hebt opgebouwd.

Wat je vaak ziet is dat mensen de neiging hebben om tijdens donkere, koude periodes zwaardere maaltijden te gaan eten. Denk hierbij aan uitgebreide stoofschotels met een paar glazen rode wijn. Of wat dacht je van boerenkoolstamppot met een lekkere, sappige Unox rookworst.

Op zich is hier niks mis mee, maar ongemerkt eet je gauw meer dan je lichaam nodig heeft. En zodra de eerste warme zonnestralen je huidcellen prikkelen en je vervolgens in de spiegel kijkt, constateer je opeens dat je je knoopje van je broek niet meer dicht krijgt. De harde realiteit: je bent een paar kilo zwaarder geworden.

Nu het voorjaar is begonnen, is het moment aangebroken om je eetpatroon aan te passen. Daarom zijn hier 6 tips om snel al je winterkilo’s kwijt te raken. Zo krijg je een slank en fit lichaam voordat de zomer überhaupt begint.

Vermijd koolhydraten

Koolhydraten, we kunnen er maar niet genoeg van krijgen. Als je ook zo dol bent op aardappelen, rijst, pasta en brood, oftewel producten waar zetmeel rijkelijk in voorkomt, dan is het raadzaam om hier in de lente voorzichtig mee om te gaan.

Koolhydraten zijn in principe niet slecht. Je hebt ze nodig voor energie. Maar mocht je in het dagelijks leven een zittend beroep hebben of als je weinig sport, dan kunnen zetmeelrijke producten zorgen voor extra vetopslag in je lichaam.

Overweeg om tijdens de lunch of het diner te minderen met koolhydraten. Schrap bijvoorbeeld alle aardappelen en eet alleen groente en vlees. Of maak een heerlijke kip- of zalmsalade in plaats van boterhammen.

Met name in de avond kun je koolhydraten beter links laten liggen. Vaak kan je lichaam al deze calorieën niet meer verbranden omdat je op latere tijdstippen vaak een inactieve houding aanneemt. Door koolhydraten over te slaan, kun je hiermee al gauw zo’n 200 tot 300 calorieën besparen.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Eet minimaal 1 avond per week vegetarisch

Door minstens een keer in de week vegetarisch te eten, bespaar je een hoop calorieën en voorkom je dat je extra aankomt in gewicht.

Dit betekent overigens niet dat je op slablaadjes en tomaten moet leven. Tegenwoordig zijn er veel smakelijke, vegetarische recepten verkrijgbaar die snel te bereiden zijn. Bovendien zorgen ze ook voor een verzadigd gevoel waardoor je minder snel honger krijgt. Je zult snel merken dat je vlees op een gegeven moment helemaal niet meer gaat missen.

Eet kleinere porties

Doordat de zon zich in de winter minder van zich laat zien, kun je last krijgen van een verminderde energielevel. In de praktijk kan dit betekenen dat je minder zin hebt om in de keuken te staan. De kans is hier dan ook groot dat je eerder gaat grijpen naar bewerkte voeding.

Vaak bevatten deze producten veel suikers en allerlei andere toevoegingen die ervoor zorgen dat je nog meer gaan consumeren. Het gevolg is dat je veel grotere porties opschept dan nodig is.

Wat heel goed helpt bij gewichtsverlies, is kleinere borden gebruiken voor je maaltijden. Door een kleine bord vol te scheppen, lijkt het alsof je voor een grote maaltijd zit. In de werkelijkheid zijn je porties kleiner geworden waardoor je veel calorieën, en dus extra vetopslag bespaart.

Kook seizoensgebonden groenten

Wil je afvallen, probeer dan meer met verse producten te werken. Ze zorgen ervoor dat je snel verzadigd raakt waardoor je minder de behoefte krijgt om te gaan snacken.

Bezoek bijvoorbeeld eens een lokale markt om al je opties te verkennen. Door alleen al op de markt te wandelen zul je veel calorieën verbranden.

Koop tevens kookboeken of zoek websites uit waar ze heerlijke, gezonde recepten hebben geplaatst. Hierdoor zul je sneller geïnspireerd en gemotiveerd raken om nieuwe gerechten uit te proberen.

Inventariseer je voorraadkast

Je voorraadkast is vaak een grote bron van slechte vetten en suikers. Ze zijn allemaal te vinden in de kant- en klare pakjes. Gooi onmiddellijk alle producten weg waar je woorden op de verpakking ziet staan als ‘light’, ‘vetarm’ of ‘0% suiker’.

Al deze producten bevatten namelijk verborgen suikers en e-nummers. Deze ingrediënten worden vaak omschreven met vage termen. Denk je een Sultana light te eten zonder suikers, word je lichaam ondertussen gevoed met allerlei chemische stoffen die ervoor zorgen dat je die zoete smaak toch proeft. Voedselproducenten proberen op deze manier de flauwe smaak te verdoezelen door het ontbreken van suikers in hun producten.

Door je voorraadkast op te schonen kom je uiteindelijk minder in de verleiding om bewerkte voeding te eten. Richt je aandacht vervolgens op het inkopen en bewaren van verse, natuurlijke voeding.  Zorg er bijvoorbeeld voor dat je aanrechtblad of eettafel gevuld wordt met mooie schalen en heerlijk fruit.

Indien je weinig tijd hebt om in de keuken te staan, dan doe je er goed aan om grotere porties te koken van al je gezonde gerechten. Verdeel ze vervolgens over een aantal bewaarbakken en stop ze in de koelkast of in de vriezer. Op deze wijze compenseer je de ‘lege’ ruimte van je voorraadkast.

Verban vloeibare calorieën

Het laatste wat je het beste kunt doen, is om alle verpakte dranken te verbannen uit je huis. Hieronder wordt verstaan: vruchtensappen, alcohol, (chocolade)melk, frisdrank en koffieroom.

Niet alleen bevatten deze producten verborgen suikers die jou dik maken, ze voegen ook helemaal niks toe aan jouw gezondheid.

Snak je toch naar een lekker, zoet drankje? Maak dan eens een groene smoothie. Groene smoothies bevatten water, groente en stukjes fruit die je in de blender maalt tot een romig, voedzaam drankje. Je kunt deze smoothies op elk tijdstip van de dag drinken.

Vervang vruchtensappen door echt fruit. En in plaats van melk kun je magere yoghurt of kwark eten. Ook een kan met water kun je vullen met stukjes vers fruit zoals citroen, aardbeien, limoen, sinaasappels om net dat heerlijke zoete smaakje mee te geven.

Maar het beste is toch om gewoon water te drinken. Dit is essentieel als je wilt afvallen. Water zorgt ervoor dat je lichaam van binnenuit gereinigd wordt. Ook verhoog je je metabolisme hiermee waardoor je lichaam eenvoudiger voedsel kan verwerken.

Beperk jezelf echter niet alleen tot het voorjaar, maar probeer het hele jaar door slechte eetgewoonten te vervangen door goede. Zo raak je gewend aan je nieuwe eetpatroon en zullen de pondjes er snel afvliegen!

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Met Simpel Te Maken Afslank Recepten

Richard Ridder heeft een effectieve afslank methode ontwikkeld die makkelijk vol te houden is en het jojo-effect vermijdt.

Je krijgt de lekkerste afslank recepten, dag- en weekmenu’s en nog veel meer. Ontdek nu zijn beste en lekkerste afslank recepten:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Afslank Receptenbijbel (aanrader!)
Verbrand snel overtollig buikvet zonder honger te lijden of te jojoën met simpel te maken afslank recepten.

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen